* < PragerU

READ THE FULL EMAIL CORRESPONDENCE
BETWEEN PRAGERU AND NEWSGUARD



MAY 26: PRAGERU REACHES OUT TO NEWSGUARD

From: Adrienne Johnson <\ /720U Chief of Staff/
Date: Wednesday, May 26, 2021 at 4:16 PM

To: Steven Brill <1 -, Gordon Crovitz

[
Subject: **[URGENT]** Newsguard score of PragerU is a mistake

Dear Mr. Brill and Mr. Crovitz,

| am writing today to bring your attention to an urgent matter that | assume is a mistake by Newsguard. Sadly, this mistake is
damaging PragerU’s reputation and costing our nonprofit millions of dollars.

‘Your company claims to vet news websites in an unbiased and honest way, but this claim seems false considering the low
score (57/100) given to PragerU.

Newsguard's ratings claim that PragerU gathers and presents information irresponsibly and that PragerU does not regularly
correct or clarify errors. In reality, our content routinely links to facts and sources and does not contain errors. Our content is
presented by illustrious subject matter experts, including Pulitzer Prize winners, former Prime Ministers, celebrated scientists,
and best-selling authors.

Newsguard says our website does not disclose PragerU’s ownership and financing. PragerU is a 501(c)(3) nonprofit that
consistently reports back to its donors via annual reports and donor video updates. We, of course, don't publicly reveal private
donor information. We file a lengthy 990 with the IRS every year that's available to the general public to look at any time. We
also hire a third-party accounting firm to annually audit our finances. We have an immaculate track record of full transparency.

To date, PragerU has surpassed 5B+ lifetime video views. 12M+ people follow us across all social media platforms and over
250K donors support us. PragerU wouldn’t have this track record of success without the trust of our viewers and donors.

Additionally, and perhaps most importantly, PragerU doesn't claim to be a news source at all. PragerU is a source of
conservative education on topics through an ideological perspective that your Newsguard team (and the mainstream media)
may simply disagree with.

This low score is causing PragerU significant financial damages from companies like JW Player, Facebook, and other Big Tech
companies that rely on your claim of being an unbiased arbiter of news sources. Because of your scores, they censor and

blacklist PragerU.

We invite you to research PragerU more thoroughly. In the meantime, we urge you to remove the libelous labels against us as
soon as possible. Both our organizations have a personal interest in retaining our very important reputations.

Again, we sincerely hope this inaccurate scoring system is just one giant mistake that can be reversed as soon as possible.
We look forward to reporting back to our audience that this error has been corrected.

Sincerely,

Adrienne Johnson

Chief of Staff

p.s. Formal letter from Marissa Streit, CEO of PragerU, is attached.

Adrienne Johnson
Chief of Staff

*. PragerU

?; PragerU 2



MAY 26: PRAGERU REACHES OUT TO NEWSGUARD

From: Steven Brill

Date: Wed, May 26, 2021 at 1:40 PM
Subject: Re: **[URGENT]** Newsguard score of PragerU is a mistake

To: Adrienne Johnson -, <IN - viarissa Streit
y
Ce: Eric Effron <

Dear Ms.Johnson and Ms. Streit

Thanks for your emails. We’'ll be glad to take another look at our Nutrition
Label, but | urge you to do the same, too. For example, our standard for
disclosure of ownership and financing has nothing to do with whether an
entity files a 990 or whether the IRS requires disclosure of donors. It has to
do with what is disclosed on the website. Our standards in that regard are
completely transparent. Similarly, it seems hard to argue that your (never
corrected) one-sided claims related to COVID or hydroxy represent gathering
and presenting news responsibly, or that you have a corrections policy that
meets our articulated standard (which is the standard shared by journalism
organizations worldwide).

That said, | am copying our editorial director, Eric Effron, who will be in touch
with you to go over any complaints you have. | should add that he would
have been glad to do that a year ago had you responded to any of our three
explicit requests for comment before we published our rating.

Best regards,

Steve Birill

Steven Brill

Co-CEO

NewsGuard Technologies, Inc.
25 West 52" Street, 15t Floor
New York, NY 10019

?; PragerU 3



NEWSGUARD RESPONDED TO PRAGERU WITH THESE QUESTIONS:

1. Is there a reason why PragerU.com does not provide any
information on the major donors to the Prager University
Foundation?

2. Is there a reason why PragerU.com does not identify the people in
charge of the website’s content?

3. What is the site’s approach to correcting errors?

4. NewsGuard unable to find examples of PragerU.com correcting
any factual errors that appeared in its content. Could you point us
to instances where PragerU.com corrected an error in its content
and published a correction that explained the mistake to readers?

5. Inreviewing PragerU.com’s content, we found instances where
the site’s content promoted false, misleading, or unsubstantiated
claims, including about the COVID-19 pandemic. In July 2020, the
site shared a series of videos on an event hosted by a group
called America’s Frontline Doctors that promoted false claims
about the anti-malaria drug hydroxychloroquine. In a video titled
“Dr. Stella Immanuel: We Don't Need to Die. There Is a Treatment
for COVID,” a Texas doctor falsely claimed that
hydroxychloroquine was a proven cure for COVID-19, stating,
“This virus has a cure, it's called hydroxychloroquine, zinc, and
Zithromax,” Immanuel said in the video. “You don't need masks,
there is a cure.”

Why did PragerU.com’s coverage of these doctors’ claim not
include that multiple randomized clinical frials published before
these videos had found that hydroxychloroquine did not provide
benefits to COVID-19 patients? These include a June 2020
study in the UK involving 4,600 patients which ended the use of
HCQ after concluding “that there is no beneficial effect of
hydroxychloroquine in patients hospitalised with COVID-19” and
a July 2020 study involving 400 patients published in the Annals
of Internal Medicine that found that hydroxychloroquine did not
decrease the severity of COVID-19 symptoms over 14 days any
better than a placebo in patients who were not hospitalized.

:2 PragerU 4



NEWSGUARD RESPONDED TO PRAGERU WITH THESE QUESTIONS:

6. Why did the site remove the aforementioned Stella Immanuel
video without publishing a correction? https://www.prageru.com/
video/dr-stella-immanuel-we-dont-need-to-die-there-is-a-
treatment-for-covid/

7. Why did Dennis Prager falsely claim in an August 2020 video that
“people are dying” because of recommendations against
hydroxychloroquine to treat COVID-19, despite the clinical trials
published at that point that demonstrated no benefit? https://
www.prageru.com/video/the-hysteria-mockery-and-censorship-
around-hydroxychloroquine/

8. Ina May 2020 video, presenter Will Wilt falsely claimed that
children have not died from COVID-19, stating, “children aren’t
actually dying from this virus. He cited a study -- for which he did
not provide a source -- that he said involved “150,000 people who
had the virus and only 1.7 percent of them were between the ages
of 0 and 18, and of that 1.7 percent, none of them died.”

While children do make up a small percentage of confirmed
COVID-19 deaths, children have died from the disease. According
to a_report from the U.S. Centers for Disease Control and
Prevention, there were 13 COVID-19 deaths reported in the U.S.
between Jan. 22 and May 30, 2020, of patients aged 9 and under,
and another 33 deaths of patients between the ages of 10 and 19.
Does PragerU stand by the claims made in this video or does it
believe that a correction or retracted is warranted?

?1 PragerU 5



NEWSGUARD RESPONDED TO PRAGERU WITH THESE QUESTIONS:

9. AFEeb. 2018 video on Planned Parenthood included two false
claims. First, video host Lila Rose said the organization “talk[s]
about providing ultrasounds but the last thing they want to do is
show a pregnant woman an image of her growing child. So they
don’t. The ultrasound is only for Planned Parenthood’s use to
better facilitate patients’ abortions.” According to Planned
Parenthood’s website, ultrasounds are one of the non-abortion
services offered at its health clinics.

Rose also claimed that Planned Parenthood “provides very little
healthcare.” Annual reports published by Planned Parenthood
detailing the organization’s health care services show that the vast
majority of the organization’s work involves medical services
besides abortion. The organization’s 2019 annual report, which
provided data from fiscal year 2018, showed that Planned
Parenthood’s health centers served 2.4 million patients and
conducted 345,672 abortions. Using these numbers, only 14
percent of patients received abortions. Planned Parenthood’s
other services, including breast exams, pap tests, contraception,
and STI testing and treatment treatment, account for the vast
majority of its services provided to patients. Does PragerU stand
by the claims made in this video or does it believe that a
correction or retracted is warranted?

:1 PragerU 6



HERE ARE PRAGERU’'S RESPONSES TO EACH QUESTION:

On Jun 23, 2021, at 2:22 PM, Marissa Streit <} | - ot

Eric,

| hope this email finds you well. Here are the answers to your questions. We look forward to hearing back from
you with a notification that the PragerU website is no longer labeled "a misinformation site". We also hope that
your team will apply honest and unbiased judgement when reviewing the answers to your questions. Surly,
Newsguad's intent is not to label anyone who disagrees with any of its ideological views as unreliable. | look
forward to hearing back from you.

Marissa

1. Is there a reason why PragerU.com does not provide any information on the major
donors to the Prager University Foundation?

PragerU complies with all donor disclosure requirements per the IRS, and our
990’s are all publicly searchable and list any major donor in our Schedule B as
required. Over 95% of our donation volume comes in online, and we are funded by
hundreds of thousands of donors, not just a small group of individuals like other
organizations may be, including NewsGuard. Per Newsguard’s request, we have
attached the most recent 990 including the list of major donors on PragerU.com
here.

2. Is there a reason why PragerU.com does not identify the people in charge of the
website’s content?

PragerU leadership and founding story is listed clearly in our bi-annual report found
here . Dennis Prager, the founder of PragerU and Marissa Streit, the company’s
CEO appear in multiple places on the website. Here is the link to PragerU’s donor
updates where we provide information about our key staff and the multiple
educational programs we provide.

3. What is the site’s approach to correcting errors?

As the website is issue-driven, you will find facts and sources quoted for much of
our content. For our weekly 5-Minute Videos, you will find a separate section for
Facts and Sources for each video you can click on, as shown in the example below
for our most recent video released on 6/7/21 here:
https.//www.prageru.com/video/are-fathers-necessary/

?

These will be found towards the bottom of the screen in the middle as shown on
the circled and highlighted area. As each video is cited with sources, we usually do
not have issues with regards to corrections.

?3 PragerU 7



HERE ARE PRAGERU’'S RESPONSES TO EACH QUESTION:

4. NewsGuard was unable to find examples of PragerU.com correcting any factual
errors that appeared in its content. Could you point us to instances where
PragerU.com corrected an error in its content and published a correction that
explained the mistake to readers?

We are a nonprofit with our program focused on producing and marketing well-
researched, issue-driven educational content. We are not a news site which finds
itself needing to do constant corrections. Our videos are presented by experts
including professors, researchers and multiple Pulitzer prize winners. Healthy
debate often involves experts across arenas providing different perspectives, and
we pride ourselves on bringing diverse ideas to viewers. Mainstream news and
educational outlets on the Left have consistently been making false /incorrect
assertions, offen for political bias, and for some reason have not been penalized by
NewsGuard in doing so.

5. In reviewing PragerU.com’s content, we found instances where the site’s content
promoted false, misleading, or unsubstantiated claims, including about the COVID-
19 pandemic. In July 2020, the site shared a series of videos on an event hosted
by a group called America’s Frontline Doctors that promoted false claims about the
anti-malaria drug hydroxychloroquine. In a video titled “Dr. Stella Immanuel: We
Don't Need to Die. There Is a Treatment for COVID,” a Texas doctor falsely claimed
that hydroxychloroquine was a proven cure for COVID-19, stating, “This virus has a
cure, it's called hydroxychloroquine, zinc, and Zithromax,” Immanuel said in the
video. “You don't need masks, there is a cure.”

Why did PragerU.com’s coverage of these doctors’ claim not include that multiple
randomized clinical trials published before these videos had found that
hydroxychloroquine did not provide benefits to COVID-19 patients? These include a
June 2020 study in the UK involving 4,600 patients which ended the use of HCQ after
concluding “that there is no beneficial effect of hydroxychloroquine in patients
hospitalised with COVID-19” and a July 2020 study involving 400 patients published
in the Annals of Internal Medicine that found that hydroxychloroquine did not
decrease the severity of COVID-19 symptoms over 14 days any better than a
placebo in patients who were not hospitalized.

The alleged problematic videos in question have been removed. If there are specific
links to other videos, and the removal of such will put PragerU back in the ‘Green’
category as a trusted source with NewsGuard, please identify those to us specifically.

Please note that our Appendix at the end will clearly show the basis of why the
videos were created in the first place. We disagree with your assertion above, but
had removed the videos regardless due to overall social media censorship regarding
the topic.

?3 PragerU 8



HERE ARE PRAGERU’'S RESPONSES TO EACH QUESTION:

6. Why did the site remove the aforementioned Stella Immanuel video without
publishing a correction? https://www.prageru.com/video/dr-stella-immanuel-we-
dont-need-to-die-there-is-a-treatment-for-covid/

We don't issue corrections, as we are not a news site. In the rare event we get
something wrong, we will remove it. In the case of some videos, as explained
above and below in our appendix, the coordinated campaign against HCQ and the
social media censoring of the content created a ROl analysis on our end and we
removed it rather than face penailties of censorship.

7. Why did Dennis Prager falsely claim in an August 2020 video that “people are
dying” because of recommendations against hydroxychloroquine to treat COVID-
19, despite the clinical trials published at that point that demonstrated no benefit?
https://www.prageru.com/video/the-hysteria-mockery-and-censorship-around-
hydroxychloroquine/

See the answers to questions 5,6, and appendix below. Also please confirm that
removal of this one video and the others mentioned in questions 5 and 6 will bring
PragerU back to “green” trusted status with NewsGuard.

?; PragerU 9



HERE ARE PRAGERU’'S RESPONSES TO EACH QUESTION:

8. Ina May 2020 video, presenter Will Wilt falsely claimed that children have not died
from COVID-19, stating, “children aren’t actually dying from this virus. He cited a
study -- for which he did not provide a source -- that he said inveolved “150,000
people who had the virus and only 1.7 percent of them were between the ages of 0
and 18, and of that 1.7 percent, none of them died.”

While children do make up a small percentage of confirmed COVID-19 deaths,
children have died from the disease. According to a_report from the U.S. Centers
for Disease Control and Prevention, there were 13 COVID-19 deaths reported in
the U.S. between Jan. 22 and May 30, 2020, of patients aged 9 and under, and
another 33 deaths of patients between the ages of 10 and 19. Does PragerU stand
by the claims made in this video or does it believe that a correction or retracted is
warranted?

Again, PragerU will be flexible and work with you on potentially removing certain
content if you can certify this will remove any negative marks on our ratings, and
provide us with “Green” status.

However, we do not agree with your assertion. Will Witt was almost certainly citing
this study: "Data from 149,760 laboratory-confirmed COVID-19 cases in the United
States occurring during February 12-April 2, 2020 were analyzed. Among 149,082
(99.6%) reported cases for which age was known, 2,572 (1.7%) were among
children aged <18 years. Among the 295 pediatric cases for which information on
both hospitalization status and underlying medical conditions was available, 28 of
37 (77%) hospitalized patients, including all six patients admitted to an ICU, had
one or more underlying medical condition; among 258 patients who were not
hospitalized, 30 (12%) patients had underlying conditions. Three deaths were
reported among the pediatric cases included in this analysis; however, review of
these cases is ongoing to confirm COVID-19 as the likely cause of death.” Given
the fact that many of these children had underlying health conditions, some of them
severe (“The most common underlying conditions were chronic lung disease
(including asthma) (40), cardiovascular disease (25), and immunosuppression
(10).”) we don’t know conclusively from this study that the 3 under-age-18 deaths
were due to the virus (as even the authors note). So, yes, PragerU stands by the
information Will Witt cited at the time as he was generalizing numbers to state that
marginally almost no children are dying from the disease while speaking casually.
You will admit that in regards to childhood mortality causes, Covid-19 was not a
significant statistical issue.

?3 PragerU 10



HERE ARE PRAGERU’'S RESPONSES TO EACH QUESTION:

9. AFeb. 2018 video on Planned Parenthood included two false claims. First, video
host Lila Rose said the organization “talk[s] about providing ultrasounds but the last
thing they want to do is show a pregnant woman an image of her growing child. So
they don't. The ultrasound is only for Planned Parenthood’s use to better facilitate
patients’ abortions.” According to Planned Parenthood’s website, ultrasounds are
one of the non-abortion services offered at its health clinics.

Rose also claimed that Planned Parenthood “provides very little healthcare.”
Annual reports published by Planned Parenthood detailing the organization’s
health care services show that the vast majority of the organization’s work involves
medical services besides abortion. The organization’s 2019 annual report, which
provided data from fiscal year 2018, showed that Planned Parenthood’s health
centers served 2.4 million patients and conducted 345,672 abortions. Using these
numbers, only 14 percent of patients received abortions. Planned Parenthood’s
other services, including breast exams, pap tests, contraception, and STl testing
and treatment treatment, account for the vast majority of its services provided to
patients. Does PragerU stand by the claims made in this video or does it believe
that a correction or retracted is warranted?

There have been multiple sources cited arguing both for and against the position of
Planned Parenthood in regards to their services as outlined above, and much like
the bias issues in Covid-19 scientific studies, often it can be difficult to tell the truth
from the narrative. We rely on people like Lila Rose to present ideas. She has
spent her career focused on the abortion topic, and has the credentials to speak
about these issues.

No one should blindly rely on Planned Parenthood’s website to hold itself
accountable. We think that you would agree that it is more likely that outsiders would
be questioning Planned Parenthood and pressing on them to be accountable. Much
of our taxpayers dollars are given to government agencies that have free reign. Are
you suggesting that any organization that even questions Planned Parenthood would
immediately be deemed “inappropriate” and therefore subjected to censorship? Are
you saying that organizations that are reporting anything different from what Planned
Parenthood self-reports will be labeled “dangerous” by your team?

Finally, this video, and the videos above referenced, represent a miniscule portion of
PragerU’s content. Is it Newsguard’s staff’s intention to label PragerU a “dangerous
organization” because they disagree with a fraction of its content? This comes across
like Soviet tactics for thought control and censorship. How is Newsguard weighting
the categories for deduction of points? For example, does Newsguard rate any
conservative leaning website negatively simply because they disagree with them?
How many conservative leaning websites are rated red Vs. how many left wing
websites are rated green? Are you able to prove that your staff has no intentional
bias in favor of left wing ideas? What is the ideological composition of those
reviewing content?

:; PragerU 11



HERE ARE PRAGERU’'S RESPONSES TO EACH QUESTION:

°< PrageryU

APPENDIX
Regarding_questions 5, 6, 7, 8:

We can agree that there are examples of studies that can be used to either show the
effectiveness of hydroxychloroquine in regards to a Covid-19 treatment, and there are studies
that can be used to show lack of effectiveness. No less than the former editor of the New
England Journal of Medicine, Marcia Angell, was quoted as saying:

It is simply no longer possible to believe much of the clinical research that is published, or to
rely on the judgment of trusted physicians or authoritative medical guidelines. I take no
pleasure in this conclusion, which | reached slowly and reluctantly over my two decades as
an editor of The New England Journal of Medicine.

Currently, you are also aware that the ‘lab-leak’ theory for Covid-19, which was leading to
many being discredited last year, is now a credible theory. Information often changes, and
PragerU often brings about a diverse category of experts to engage ideas for discussion. We
do not provide official medical advice, nor have ever claimed to.

There has been a concerted effort that has been underway to discredit any effective
therapies against Covid-19 since the beginning of the pandemic. Are you aware, for example,
of the hasty hit job against hydroxychloroquine published by The Lancet, which had to be
retracted when its authors could not prove it was based on valid data?

Fraud has been committed in order to undermine use of HCQ per these articles:
https://www.sciencemag.org/news/2021/01/many-scientists-citing-two-scandalous-covid-19-
papers-ignore-their-retractions

https://ahrp.org/the-lancet-published-a-fraudulent-study-editor-calls-it-department-of-error/

Ironically, back in 2003, before the politicization of covid-19, The Lancet published a study,
indicating HCQ might very well be effective against SARS and coronaviruses generally.

And our own N/H published a study in 2005 that indicated chloroquine might well be effective
against SARS coronavirus, as evidenced by its inhibition of the virus in monkey cells in the
lab: https://pubmed.ncbi.nim.nih.gov/16115318/.

There were many studies aside from the few you cited here that demonstrated the
effectiveness of HCQ in patients, especially when given early and in combination with zinc
and, if indicated depending on patient risk, an antibiotic like azithromycin. Here is a collection
of many, if not all of them, with outcomes:

https://e19hcq.com/

Note that one of the trials you cited as evidence using HCQ is the Recovery trial, which was
flawed due to inappropriately high dosages and late administration, well after the disease had
taken hold and required hospitalization. It's much more effective as an early treatment, which
is what the frontline doctors were advocating. It's not valid to use a study of a medication
used in late-stage disease to argue the medication is not effective if used early. And yet, that
became our policy, which is what the frontline doctors were arguing against. We don't think
they were wrong to argue for early treatment with HCQ. Many frontline doctors were using it
and reporting success. When in the history of medicine has health care policy ever been to
refuse early treatment (or, at least, the attempt to provide treatment) of patients infected or
sick with a potentially deadly disease in favor of waiting until they’re sick enough to require
hospitalization? Why weren’t we attempting the use of an extremely safe, long-standing FDA-
approved medication that showed the possibility of preventing serious illness and
hospitalization? What was the downside?

12



HERE ARE PRAGERU’'S RESPONSES TO EACH QUESTION:

The other trial you cited, https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-4207, is also marred
by a number of flaws (the age cohort studied was under 50, so was already the group which
does better with covid even with no medical intervention; it did not include zinc; the study’s
endpoint was changed midway through, etc.)

Dr. Viadimir Zelenko developed a protocol for successfully treating 1,500 patients in his NY
community, many of them in the high-risk age and comorbidity categories. Here’s an article
explaining what he did and why, and particularly the role of zinc, which has been almost
universally ignored. Here is a link to Dr. Zelenko's peer-reviewed study:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0924857920304258

Henry Ford Health Care System found that HCQ was effective in saving lives:

Dr. Harvey Risch, a highly-respected Yale epidemiologist, is one of many doctors who have
noted that a number of these early HCQ studies were flawed—seemingly deliberately
(“designed to fail” was the commonly-used phrase). You can disagree with Dr. Risch’s
opinion, but you cannot say there is no credible evidence for HCQ and no scientific debate on
this issue. Such a claim would be false.

All the negative claims about HCQ was that it was either ineffective against the coronavirus
or it was dangerous, or both. On the former, if it truly is ineffective, so what—given its safety
record, what's the harm in trying it? On the latter, here's what WHO said about the drug in
2016, before it was politicized:

2016 WHO study-

Among its conclusions - Despite hundreds of millions of doses administered in the treatment
of malaria, there have been no reports of sudden unexplained death associated with quinine,
chloroquine or amodiaquine.

We remain baffled at the concerted efforts early last spring and summer (which have
continued into 2021) to discredit a drug that showed promise as an effective therapeutic,
especially when combined with zinc and an antibiotic when appropriate, when people were
dying in large numbers and there was no other available effective treatment or vaccine.

From: Eric Eftron [

Date: Wed, Jun 23, 2021 at 11:30 AM
Subject: Re: NewsGuard's review

To: Marissa Streit < -
Cc: Adrienne Johnson NG

Hi Marissa,

Many thanks for your detailed reply. We will review carefully and update the label accordingly, but will be back in touch with you
before we publish anything.

All the best, Eric

Eric Effron
Editorial Director, NewsGuard

Follow me on Twitter: ||| N

212.332.6317

https://newsguardtechnologies.com/

?3 PragerU 13



JULY 28: HOW NEWSGUARD ADDRESSED THE RESPONSES

From: John Gregory -

Date: Wed, Jul 28, 2021 at 11:54 AM
Subject: NewsGuard questions on PragerU.com
To:

&

To Marissa Streit:

This is John Gregory, the health editor at NewsGuard and the one who wrote the original NewsGuard review of
PragerU.com. We very much appreciate your cooperation and interest on with working with us.

In the course of updating that review, we had additional questions about the site's editorial and transparency
practices.

1) When we asked about how the site identifies who is in charge of the content, your response was that you are
named as CEO and Dennis Prager mentioned as founder in the biannual report. We're trying to distinguish
between who is in charge of the site's content versus who is in charge of the Prager University Foundation, since
in the case of nonprofits as large as yours, they are not always one and the same. Are you and/or Mr. Prager in
charge of the site's content?

2) Is there a reason why the person in charge of the site’s content is not clearly identified as such on the site's
About Us page, rather than in the biannual report which appears to be targeted towards donors rather than the
typical visitor to PragerU.com?

3) Regarding the videos that promoted hydroxychloroquine as a proven treatment for COVID-19 -- despite
multiple clinical trials finding it was ineffective -- is there a reason why the site removed only videos that
NewsGuard had flagged in its previous email, and did not remove or correct false claims made in other videos or
a petition that similarly promoted the drug as a proven COVID-19 treatment?

These are some examples:
-https://www.prageru.com/video/the-hysteria-mockery-and-censorship-around-hydroxychloroquine/
-https://www.prageru.com/video/there-is-an-orchestrated-attack-against-hydroxychloroquine
-https://www.prageru.com/petition/doctors/

4) As late as January 2021, the site published content promoting hydroxychloroquine as a proven COVID-19
treatment. In a Jan. 8 video, Mr. Prager stated, "“There is a doctor named Vladimir Zelenko. The man has saved
hundreds of lives in New York City, where he practices medicine. He has used what he has called the Zelenko
protocol, which is basically hydroxychloroquine and zinc. He has saved a vast number of people’s lives. He is not
allowed to tweet. Twitter will not allow him — they say he’s giving scientific misinformation, how the hell do they
know? Twitter is all of a sudden a master of all scientific knowledge? No, they just know that the CDC doesn’t
recommend it and that's enough for them.”

Dr. Zelenko's claims are not supported by any published clinical trial, and as previously mentioned, multiple trials
have found hydroxychloroquine to be ineffective in treating COVID-19. A separate trial published in Nov. 2020
found that zinc supplements " “did not enhance the clinical efficacy” of hydroxychloroquine in treating COVID-19."

Does the site stand by the claims in this video, or does it believe a correction or retraction is warranted?

5) In a July 2021 video, Mr. Prager said of secondhand smoke, "It's pretty much a gigantic lie that kills 50,000
Americans a year. It's pretty much a lie, and that's when | started to understand that medical authorities don't tell
the truth. They tell what they think works.”

What evidence did Mr. Prager base this assertion upon, and how does it negate reports from the World Health
Organization, the U.S. Institute of Medicine, and the U.S. Surgeon General which have causally linked
secondhand smoke to deaths from stroke, lung cancer, heart disease, and sudden infant death syndrome?

? « PragerU 14



JULY 28: HOW NEWSGUARD ADDRESSED THE RESPONSES

°% PragerU

6) In an April 2021 video about the verdict in the Derek Chauvin trial, Mr. Prager made a false claim when raising
questions about the cause of death of George Floyd. Prager speculated that if other men in police custody had
not been killed due to an officer kneeling on their neck, “does that move you in any direction to thinking, well,
maybe that isn’t the cause of George Floyd's death? Maybe having three times the amount of fentanyl that can Kill
you and already a pre-existing heart condition and terrible breathing, all of that prior to the knee on the side of the
neck, maybe that contributed? | don’t know, but | think that’s a pretty valid question to ask.”

Dr. Daniel Isenschmid, a toxicologist at NMS Labs in Horsham, Pennsylvania, testified at Chauvin's trial that the
amount of fentanyl present in Floyd's autopsy blood tests was 11 nanograms per milliliter. This was lower than the
average amount of 16.8 nanograms per milliliter in blood samples of people who taken fentanyl and died that had
been tested by NMS Labs in 2020, Isenschmid said, refuting Prager’s assertion that Floyd had “three times the
amount of fentanyl that can kill you” in his body when he died. Moreover, fwo autopsies ruled that Floyd's death
was a homicide, despite the fact that he had fentanyl in his system.

Does the site stand by the claims in this video, or does it believe a correction or retraction is warranted?
Thank you for taking the time to answer these questions.

John Gregory

Office:-

More about NewsGuard criteria here.
Get the desktop browser extension here.

15



AUGUST 2: PRAGERU RESPONSE TO NEWSGUARD

From: Marissa Streit JEIEIENGNGEEEEEE
Date: Mon, Aug 2, 2021 at 3:48 PM

Subject: Re: NewsGuard questions on PragerU.com
To: John Gregory
Cc: Eric Effron G

Hi John,

It has taken your team close to four weeks and multiple reminders to come back to us with
some of the same questions we have responded to in your original email.

Additionally, your questions make no sense. What large media organization, for example,
would have only one person reviewing all content? Obviously, we have multiple people
reviewing and approving our footage as with millions of minutes of content produced, it is
not one person’s job.

Your new questions center around particular issues that are featured in less than 0.001% of
our overall content. We understand that you do not agree with what we are sharing
philosophically, but how does that make our site “dangerous”? Clearly, you are using
NewsGuard as a way to eliminate opinions you simply do not agree with. Your team ignored
the substantiation we provided in response to your queries and asked us to again answer
essentially the same questions, demonstrating you have no real interest in resolving our
initial inquiry. Are there even any large organizations, right-of-center, which you haven’t
attempted to advocate censoring? NewsGuard is using its power and connections to squash
freedom of speech online. You claim to be a third-party fact checker for big tech. In reality,
you are a third-party tool for suppression of differing views and the facts that support those
views. The chain of emails we’'ve exchanged with you and your team has exposed your
organization for what it is — an online media bully run by wealthy left-wing activists pushing
their agenda.

The public and your clients deserve better.

Marissa Streit
Chief Executive Officer

e PragerU

:2 PragerU 16



OCT 21, 2022 : NEWSGUARD REACHES OUT TO PRAGERU

From: John Gregory < >
Date: Fri, Oct 21, 2022 at 9:04 AM

Subject: Re: NewsGuard update on PragerU.com

To: Marissa Streit <[] NG
Cc: <IN

To Marissa Streit:

This is John Gregory, health editor at NewsGuard. We exchanged emails last year when NewsGuard last
updated its rating for PragerU.com.

As we do with the sites that we rate, we are updating that Nutrition Label again and would welcome your
comments on specific examples of content and your overall editorial and transparency practices.

1) | see that the site's About page now identifies you as PragerU's CEO, but does not identify who is in
charge of the site's content, such as editors. You told us in a June 2021 email that "“obviously, we have
multiple people reviewing and approving our footage as with millions of minutes of content produced, it is
not one person’s job.” Is there a reason why these people are not identified on a centralized location on
PragerU.com?

2) Has the site published any corrections to address factual errors over the past year?

3) In the Sept. 8 episode of his Fireside Chat, Dennis Prager said of COVID-19 vaccines, “Why are
people giving their children vaccinations, which the CDC and NIH acknowledge are not vaccinations?
They don't prevent covid. At best, they prevent hospitalization or death. So that's not a vaccination. A
vaccination prevents the illness.”

The CDC and NIH have not said that COVID-19 vaccines are "not vaccinations," as Prager claimed. In
fact, the CDC website defines a vaccine as, “A preparation that is used to stimulate the body’s immune
response against diseases.” A page on HIV.gov, a website run by NIH, defines a vaccine as “A substance
administered to trigger an immune response against a particular disease. Most vaccines are designed to
prevent a person from ever having a particular disease or to only have a mild case of the disease.”

COVID-19 vaccines fit those definitions, as multiple phases of peer-reviewed clinical trials and real world
studies have shown the vaccines reduce the risk of severe disease, hospitalization, and death from
COVID-19, although it provides less protection against symptomatic infection with the omicron variant
compared to earlier variants. Moreover, the CDC and other health authorities have repeatedly stated that
no vaccine is 100 percent effective against iliness, refuting Prager’s claim that vaccines have to prevent
illness in order to be considered vaccines. For example, the CDC website says that one dose of the
measles, mumps, and rubella (MMR) vaccine is “93% effective against measles, 78% effective against
mumps, and 97% effective against rubella.”

?: PragerU 17



OCT 21, 2022 : NEWSGUARD REACHES OUT TO PRAGERU

Does Mr. Prager stand by this claim or is a correction or retraction warranted based on the information
provided?

4) In the May 23 episode of "Unapologetic," Amala Ekpunobi spoke about a public policy initiative called
the Great Reset that was presented at a June 2020 meeting of the World Economic Forum. She said,
"“You'll hear a lot of this surrounding 2030, you will own nothing and be happy. It seems as though with
the Great Reset, their view of the future is you wake up in the year 2030, you are in a government-owned
housing unit that they decided to give to you for the time being.” She later said, “All of your financial
transactions are housed and looked at by the government. All of your health information is housed and
looked at by the government. There's no form of privacy under what we call this central banking digital

currency system.”

none of the proposals delivered in June 2020 and posted on the World Economic Forum website that
make up the Great Reset mention abolishing private property, placing people in government-owned
housing, having all financial transactions and health information housed by and examined by the
government, or implementing a digital currency system, as Ekpunobi said. In addition, as the BBC and
Agence France-Presse reported in November 2020 fact-checking articles, the World Economic Forum is
an advisory body that does not have the authority to mandate legislation or to tell governments what to
do.

The Great Reset proposals, which were posted on the World Economic Forum website, made
suggestions for how governments could use the COVID-19 pandemic as an opportunity to address
increasing income inequality, and included new policy proposals such as new wealth taxes, and the use of
economic stimulus funds to build environmentally friendly infrastructure.

The plan included a recommendation “to harness the innovations of the Fourth Industrial Revolution to
support the public good, especially by addressing health and social challenges.”

Does she stand by those claims, or is a correction or retraction warranted?

5) Is there a reason why PragerU.com has not corrected content that remains accessible on the site that
presents hydroxychloroquine as an effective treatment for COVID-197 The weight of the clinical trial
evidence published in peer-reviewed journals (examples here, here, and here) has shown that the drug
does not provide benefits for COVID-19 patients, but this PragerU.com content does not reflect that:
https://www.prageru.com/petition/doctors
https://www.prageru.com/video/the-hysteria-mockery-and-censorship-around-hydroxychloroquine

https://www.prageru.com/press/prageru-why-would-big-tech-censor-doctors-who-might-have-a-treatment-

for
https://www.prageru.com/video/there-is-an-orchestrated-attack-against-hydroxychloroquine
https://www.prageru.com/video/a-doctors-message-to-anthony-fauci

Thank you for taking the time to answer our questions. | included a PDF copy of PragerU.com's current
Nutrition Label in my previous email, but keep in mind this is due for an update.

?; PragerU 18



